شناسهٔ خبر: 50324 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مروری بر اخبار استان‌ها در هفته‌ای که گذشت:

آغاز دومین مرحله احداث فاز سوم بندر شهید رجایی در هرمزگان با حضور روحانی و آخوندی/ پایان عملیات ۹۷ درصد از زیرسازی پروژه راه‌آهن قزوین-رشت/ دریافت تندیس اولین جشنواره تعالی HSE توسط ۶ استان

گزارش آخر هفته آغاز دومین مرحله احداث فاز سوم بندر شهید رجایی با حضور روحانی و آخوندی، حضور وزیر راه و شهرسازی در مراسم یادبود جان‌باختگان سانحه هواپیمای آسمان در یاسوج، اعلام خبر پایان عملیات ۹۷ درصد از زیرسازی پروژه راه‌آهن قزوین-رشت و دریافت تندیس اولین جشنواره تعالی HSE توسط ۶ استان از مهمترین اخبار استان‌ها در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهم‌ترین اخبار استان‌ها طی یک هفته گذشته به شرح زیر اعلام شده است:

خوزستان

سرپرست معاونت ساخت و توسعه راه‌های کشور گفت: ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل و بهره‌برداری کمربندی غرب اندیمشک موردنیاز است.

مدیرکل راهداری استان خوزستان گفت: در بحث ایمنی و شناخت نقاط حادثه‌خیز محورهای مواصلاتی استان برای نوروز مشکل خاصی نیست و از نظر امنیت شرایط بهتری نسبت به سال گذشته داریم.

قم

در سفر یک‌روزه مدیرکل دفتر فن‌آوری اطلاعات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور و بازدید میدانی از ساختمان جدیدالاحداث قرارگاه پلیس‌راه استان قم مقرر شد تا پایان امسال این قرارگاه آماده بهره‌برداری گردد.

اصفهان

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: تاکنون محدوده بافت فرسوده ۶۶ شهر استان به تصویب رسیده است و تا پایان سال نیز مابقی شهرهای استان به تصویب خواهد رسید، این در حالیست که در کمیسیون ماده ۵ این هفته استان ۶۴ مورد از موارد ۶ شهر استان مورد بررسی قرار گرفت.

هرمزگان

رئیس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر خود به استان هرمزگان قرار است علاوه بر احداث فاز سوم بندر شهید رجایی و بهره‌برداری از ۷۷ كیلومتر از محور ۴۵۰ كیلومتری بندرعباس-عسلویه از بافت ناكارآمد شهری واقع در محله چاهستانی بازدید كند.

خراسان رضوی

مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی با اشاره به خط‌کشی ۳ هزار کیلومتر راه تا پایان سال ۹۶، برنامه‌های اداره کل راه و شهرسازی این استان را تشریح کرد.

کرمان

خداداد مقبلی در تشریح برنامه‌های راهداری استان کرمان برای سفرهای نوروزی گفت: محورهای ارتباطی استان کرمان حلقه واسط هسته مرکزی کشور با جنوب و بنادر جنوب است و به دلیل شرایط مساعد هوایی در جنوب کشور بیشترین سفرها به این منطقه است که ما در ایام نوروز پذیرای مسافران زیادی خواهیم بود.

مازندران

استاندار مازندران به اتفاق معاون امور عمرانی و مدیرکل راه و شهرسازی با معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیرساخت‌های حمل‌و‌نقل کشور و معاونین وی دیدار و در خصوص پروژه‌های این شرکت در مازندران بحث و تبادل‌نظر کردند.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل کشور و معاون عمرانی استانداری مازندران، نمایندگان مجلس و مدیرکل راه و شهرسازی استان از محور سوادکوه بازدید کردند، این در حالیست که به گفته وی پنج کیلومتر باقی‌مانده از محور سوادکوه تا پایان امسال زیر بار ترافیک قرار می‌گیرد.

لرستان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان اعلام کرد: در دی‌ماه امسال ۹ هزار و ۳۶۱ فقره تخلفات رانندگی در محورهای مواصلاتی لرستان ثبت شده که معادل ۲/۳ کل تخلفات در جاده‌های کشور است.

کرمان جنوبی

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان گفت: بر اساس آمار سال ۹۰ در دهستان اسفندقه از آغاز تأسیس اداره کل راه شهرسازی جنوب استان کرمان تاکنون ۸۴ کیلومتر راه احداث و آسفالت شده و همچنین ۷۹ کیلومتر از راه‌های این حوزه بهسازی و روکش آسفالت شده است.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان، فرماندار عنبرآباد و جمعی از مسئولین محلی از ورودی شهر عنبرآباد و روند احداث پل گمرکان و پروژه امجز و راه روستایی دسک عنبرآباد بازدید کردند.

گیلان

مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان در اولین جشنواره نشان تعالی HSE دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان تندیس جشنواره را به پاس اجرای دقیق مقررات ملی ساختمان دریافت کرد.

بوشهر

در اولین جشنواره نشان تعالی HSE دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان که به پاس گرامیداشت روز مهندس برگزار شده بود، مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر توانست تندیس جشنواره را به پاس اجرای دقیق مقررات ملی ساختمان را دریافت کند.

فارس

مدیرکل راه و شهرسازی فارس در اولین جشنواره نشان تعالی HSE دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان تندیس جشنواره را به پاس اجرای دقیق مقررات ملی ساختمان دریافت کرد.

کهگیلویه و بویراحمد

وزیر راه وشهرسازی ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های جانباختگان سانحه هوایی تهران-یاسوج تصریح كرد: تمام تلاش خود را برای یافتن علت وقوع این سانحه به كار خواهیم گرفت تا جلوی آن گونه حوادث را بگیریم.

خراسان جنوبی

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی گفت: در راستای اجرای قانون هوای پاک از ابتدای سال ۹۷ طرح ممنوعیت صدور بارنامه برای ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای بالای ۵۰ سال به مرحله اجرا در می‌آید.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در اولین جشنواره نشان تعالی HSE دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان تندیس جشنواره را به پاس اجرای دقیق مقررات ملی ساختمان دریافت کرد.

کردستان

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان در اولین جشنواره نشان تعالی HSE دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان، تندیس جشنواره را به پاس اجرای دقیق مقررات ملی ساختمان دریافت کرد.

قزوین

مدیرکل ساخت و توسعه راه‌آهن منطقه ۲ کشور با اشاره به پایان عملیات پل کیلومتر ۵۵ در محل تقاطع راه‌آهن و آزادراه قزوین رشت گفت: این پل ۵۵۰ متری یکی از گره‌های اصلی این مسیر ریلی بود که با تلاش و همت کارگران و متخصصان ایرانی و با صرف ۵۱ میلیارد تومان کار طراحی و ساخت آن در حال اتمام است.

همدان

مدیرکل راه و شهرسازی همدان در اولین جشنواره نشان تعالی HSE دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان تندیس جشنواره را به پاس اجرای دقیق مقررات ملی ساختمان دریافت کرد.

نظر شما